onsdag 6 januari 2016

Bokrecension: Halvvägs

Som kanske är bekant så är jag medlem i Akademibokhandelns Låna & Läs program där jag nyligen läst Fredrik Reinfeldts Halvvägs.

En intressant bok som tar dig med på en resa bakom kulisserna inom politikens värld. Från början av den politiska banan inom MUF och vidare inom Moderata partiet samt riksdag och regering. Även internationellt får man följa med till FN och EU där man får följa lite av spelet. Mycket personliga tankar och reflektioner utan att det blir skvaller eller pajkastning.
Inte mycket från privatlivet med, bara några enstaka rader här och där, och det tycker jag är klokt av Fredrik - det är ju inte därför han skrivit boken eller jag vill läsa den.

Boken är indelad i kapitel som berör de olika episoderna vilket gör att varje "ämne" hålls samman men att det kan bli lite hoppigt tidsmässigt.
Jag tycker det har varit en intressant bok att läsa och ger fyra PPPP då jag fann den klart över medel men utan att Halvvägs platsar bland de bästa som jag läst.

Att vara med i Låna & Läs ger mig möjlighet att läsa många olika böcker som jag troligen inte läst annars och när jag är klar byter jag bok. Jag behöver alltså inte samla böcker hemma i en hylla där de riskerar samla damm. Det är en lösning som passar mig bra då jag inte behöver betala för en massa böcker, slipper förvara lästa böcker och andra kan läsa samma bok igen - ett klimatsmart sätt tycker jag.

/Palle
View Palle Lilja's profile on LinkedIn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar